Scurt istoric al Facultății de Marketing

Apariția şi dezvoltarea marketingului în România este strâns legata de contributiile ştiinţifice ale colectivului de specialiști format, în timp, în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.

Acest aport a fost amplificat şi potențat prin crearea mai întâi a Departamentului de Marketing şi, ulterior, a Facultății de Marketing. Activitățile didactice şi de cercetare desfășurate, lucrările elaborate şi evenimentele organizate reflecta preocuparea specialiștilor din ASE de a contribui la dezvoltarea şcolii românești de marketing.

Facultatea de Marketing a fost înființată în anul 2003 prin Hotărârea de Guvern şi reprezintă un moment important în dezvoltarea marketingului românesc, aceasta fiind prima şi singura facultate de profil din țară. Înființarea are la bază o îndelungată experiență dobândită de Departamentul de Marketing din Academia de Studii Economice din Bucureşti.

1971

Departamentul de Marketing a fost constituit în cadrul ASE, în anul 1971 . Renumele sau este legat de numeroase premiere pe plan național şi internațional:

1975

Primul manual universitar românesc în domeniu, sub titlul „Marketing”, este publicat în 1975, la Editura Didactică şi Pedagogica. Din colectivul de autori, coordonat de regretatul şi apreciatul profesor Constantin Florescu, au facut parte: D. Patriche, R. Emilian, V. Danciu, N. Al. Pop, V. Adăscăliţei, Gh. Dumitru şi M. Ispăsescu.

1978

1981

1983

1990

Dupa anul 1990 , învățământul universitar de marketing cunoaște o evoluție ascendenta în România. La nivelul ASE Bucureşti şi al Catedrei de Marketing, dovezile sunt multiple:

1992

1995

1998

2000

Începând din anul universitar 2001-2002, acest program a avut cel mai mare numar de cursanti, în raport cu programele similare organizate în ASE.

2001

2002 – 2003

2004 – 2008

2009 – 2012

2017 – 2020

2021 – 2024